Tym razem MEDIATEKA! Niedawno (we wrześniu i w październiku) nasi starsi uczniowie uczestniczyli tam dwukrotnie w warsztatach związanych z rozwojem osobistym. To dzięki współpracy ze Szkołą Podstawową nr 7 pod wodzą p. Mileny Janiak (której bardzo dziękujemy za zaproszenie🌹). Za pierwszym razem były to zajęcia pt. „Jak rozmawiać, aby się porozumieć” prowadzone przez panią Małgorzatę Bogaczyk. To nauczyciel, trener biofeedback oraz terapeutka QEEG, prowadzi także treningi radzenia sobie ze stresem. Podczas warsztatów uczniowie poznali sposoby porozumiewania się, nabyli cechy dobrego słuchacza, dowiedzieli się, co to są bariery komunikacyjne i jak je przezwyciężać, poznali elementy komunikacji asertywnej jako wyraz szacunku dla własnego ja i drugiego człowieka, jak budować komunikat typu „ja”. Zajęcia z komunikacji na pewno pomogą uczniom odnaleźć się w świecie informacji i relacji. To wpłynie na ich poczucie szczęścia w przyszłości.
Za drugim razem zajęcia „Jak budować poczucie własnej wartości?” poprowadziła Olga Janicka, doktor nauk humanistycznych, nauczycielka dyplomowana języka polskiego z 25-letnim stażem pracy na wszystkich poziomach edukacyjnych, dyplomowany coach i certyfikowany trener oświaty. Rozmowy dotyczyły tego, czym jest poczucie własnej wartości, dlaczego ważne
w naszym życiu jest zdrowe poczucie własnej wartości. Porażka może zdarzyć się każdemu i nie jest niczym złym, a gdy pojawi się problem, dobrze jest o tym komuś powiedzieć, poprosić o pomoc. Kształtowanie poczucie własnej wartości u dziecka będzie wpływać na jego dalsze sukcesy lub porażki, pozycję w grupie, chęć dążenia do rozwoju osobistego.
Warsztaty odbyły się w ramach projektu edukacyjnego „Ja jako człowiek szczęśliwy”. Organizatorem jest Szkoła Podstawowa nr 7, we współpracy Stowarzyszenia „Czas dla dzieci”.
Projekt edukacyjny realizowany w ramach Konkursu Mikrodotacji Wielkopolska Wiara 2021, dofinansowany przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na lata 2021-2030.
Może być zdjęciem przedstawiającym tekst „Gdy słuchasz, nie zastanawiaj się co odpowiesz. Po prostu słuchaj. Jak rozmawiać, aby się porozumieć? Bierzemy odpowiedzialność za to, co mówimy ijak mówimy. Zadawaj pytania wyjaśniające, których celem jest dotarcie do szczegółów. Opisuj rzeczowo, co widzisz/słyszysz. Zawsze posługuj się faktami. Mów o swoich emocjach! Powiedz, czego się obawiasz. Koncentruj się na,tu teraz". Nie wypominaj sytuacji z przeszłości” Może być zdjęciem przedstawiającym tekst „KOMUNIKACJA cO TO JEST? Jest to przekaz pewnej informacji (komunikatu) zdolność do odbioru rozumienia tego przekazu. DIALOG SZACUNEK ZAUFANIE empatyczna komunikacja Jest to próba podążania za uczuciami potrzebami innych osób. Jest to chęć zrozumienia ciekawość tego, co się dzieje drugim człowiekiem. blokady w komunikacji Pracujemy nad komunikatem. Druga osoba widzi daną sytuację inaczej. Naszym celem jest zobaczyć jak daną sytuację widzi druga osoba. Łatwo osądzamy, oceniamy. Niesłusznie osądzamy, krytykujemy. Łatwo pouczamy, doradzamy. Za bardzo wyolbrzymiamy!”Może być zdjęciem przedstawiającym co najmniej jedna osoba i w budynku Może być zdjęciem przedstawiającym 4 osoby, ludzie stoją, drzewo i w budynku
Może być zdjęciem przedstawiającym dziecko, stoi i w budynku Może być zdjęciem przedstawiającym co najmniej jedna osoba, ludzie stoją i w budynku
Może być zdjęciem przedstawiającym 9 osób, ludzie stoją i w budynku Może być zdjęciem przedstawiającym 20 osób, ludzie stoją i w budynku
Może być zdjęciem przedstawiającym 2 osoby i w budynku